تماس با ما : 36204750-031 

سه روش استفاده از اینفوگرافیک جهت معروف کردن یک برند

  • Posted on:  دوشنبه, 30 تیر 1393 00:00
  • نوشته شده توسط 
وقتی اینفوگرافیک به خوبی پیاده سازی شود تبدیل به ابزاری قدرتمند برای ارتباط با مخاطب می‌شود. ولی داشتن ایده‌ی ناب و ترسیم آن‌ها به‌صورت منظم کاری  بس دشوار است. اگر شما هم با مشکل توسعه ارتباطات بصری روبرو هستید، می‌توانید چند نمونه از اینفوگرافیک‌های تاثیرگذار که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را بررسی کنید.

قالب‌های فصلی

ناشر‌ها غالبا به دنبال محتوای مرتبط هستند،که در این رابطه تقویم ابزاری است که می‌تواند به خوبی این رابطه را ایجاد کند. روزهای تعطیل یک ماه و روش پیاده‌سازی آن‌ها در طراحی اینفوگرافیک برای برند یا یک پیغام فرصت مناسبی به حساب می‌آید؛ فرض کنید که سیزده‌به‌در در راه است، هر چیزی که مرتبط با این روز است: پیکنیک، سبزه، وسایل نقلیه، مکان‌های تفریحی و … می‌توانند آیتم‌های مناسبی برای یک اینفوگرافیک باشند.

مثلا روز شکرگزاری، شاید برند شما هیچ ارتباطی با این روز نداشته باشد، ولی ایرادی ندارد، تنها سعی کنید که درباره‌اش خلاق باشید. در میان عناوین خلاقانه‌ای که ارتباط چندانی هم به روز شکرگزاری ندارند می‌توان به: آداب و معاشرت، چاقی و حتی فوتبال اشاره کرد.

ترفند حرفه‌ای

اغلب تعطیلات بزرگ با سیلی از محتوا‌های مرتبط همراه هستند، اینفوگرافیک هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین شاید عاقلانه باشد که در تقویم به دنبال رویدادهایی باشیم که حتی کمی هم مبهم هستند.

مثلا روز تولد Nikola Tesla یا پنجاهمین سالروز دکتر Who، اگر بتوانید رویدادهای اینچنینی را بیابید، شما دارای برتری بارزی خواهید بود، چرا که دیگران در حال کار بر روی محتوا‌هایی هستند که خیلی‌ها پیش از آنها بر روی چنین رویداد‌هایی کار کرده‌اند بنابراین به دلیل کمبود زمان همیشه با عجله به تولید محتوای مرتبط می‌پردازند.

1

استفاده از  شماره‌ها

این اینفوگرافیک محبوب، از سال ۲۰۰۷ وجود داشته و هنوز یکی از روش‌های قدرتمند محسوب می‌شود. اینفوگرافیک با بهره‌گیری از اعداد، از روش‌های ساده پژوهش است، چراکه نتیجه آن تنها مجموعه‌ای از اعداد و حقایق خواهد بود. این فرمت می‌تواند بر روی عناوین مختلف اعمال شود، از حیات وحش گرفته تا وام دانشجویی و حتی برای جذابیت بیشتر می‌توان آن‌‌ را با ایده‌ فصل‌ها ترکیب کرد.

ترفند حرفه‌ای

ابتدا در ارتباط با سر فصل مورد نظر جستجو کنید تا دریابید که تا کنون توسط اشخاص دیگر اجرا شده است یا خیر، اگر  اجرا شده بود بررسی کنید که آیا قادر هستید آن‌ را به شکلی متمایز و بهتر پیاده‌اش کنید. کلید موفقیت در برقراری ارتباط اعداد با ظاهری متفاوت و خلاقانه است. یک ویراستار یا راوی بصری می‌تواند هماهنگی بیشتری بین رنگ‌‌های داده‌ها ایجاد کند.

2

نمودار‌های کار‌آمد و شیک

برخی از اینفوگرافیک‌ها از داده‌ها برای شرح دادن یک داستان استفاده می‌کنند؛ برخی هم تنها به جهت مرجع از آنها بهره می‌برند. استفاده از نمودار‌های مرجع معمولا شرط‌بندی مطمئنی هستند، اهمیتی ندارد که موضوع آن: تاریخ، سبزیجات یا حتی  چیزی به سادگی چیدمان رسمی میز نهار خوری باشد. (این مورد هنوز به طور شگفت انگیزی مفید واقع می‌شود).

رمز موفقیت در نمودار‌های مرجع، استفاده از طراحی ساده و کارآمد است و نه طراحی پیچیده. مهم‌ترین نکته نمودارهای مرجع، ارایه سریع اطلاعات است. همچنین نمودار‌ها کمک می‌کنند که گرافیک کار زیبا شود که در برخی مواقع هم باعث می‌شود شخصی آن‌را روی دیواری نصب کند.

ترفند حرفه‌ای

آیا در تجارت شما منظوری وجود دارد که بتوان آن‌را به صورت نمودار ترسیم کرد؟ فرصتی که بتوان از آن به نوعی تجارت‌تان را به یک منبع مرجع صنعتی مرتبط ساخت، بسیار با ارزش است. فقط یک اخطار: بدست آوردن یک جدول تناوبی و پیاده‌ سازی آن در محتوای خودتان بسیار ساده است. هرچند که نمودار جدول تناوبی به ندرت دوره‌‌ای را دقیق به نمایش می‌گذارد و قالبا محتویات آن‌ها نادرست است. روش‌های خلاقانه‌ی فراوانی وجود دارند که می‌توان از آنها بهره برد.

3

 آیا تجربه ساخت اینفوگرافیک را دارید؟ نکات مهمی که در این باره می‌شناسید را با دیگران در میان بگذارید.

منبع : زومیت
مشاهده 3335 مرتبه آخرین بروز رسانی دوشنبه, 30 تیر 1393 19:27

ارسال نظر

کادرهایی که با علامت (*) مشخص شده اند وارد کردن اطلاعات در آنها الزامی می باشد. کد HTML مجاز نیست.